Tisková zpráva ze dne 14.10.2022
Silnice II/430 je základní silniční tepnou mezi Brnem a Vyškovem, denně tu projedou stovky aut a pro cestující z okolních obcí jde o primární přístupovou cestu do města Brna. Navíc je tato komunikace vedena souběžně s D1 a v případě dopravních komplikací na dálnici, je přes II/430 vždy vedena objízdná trasa. Na uvedené komunikaci, v blízkosti motorestu Rohlenka je v havarijním stavu most ev.č. 430-007 přes Roketnici, jeho opravu dlouhodobě zdržovaly majetkoprávní vztahy.
Silnice II/430 je základní silniční tepnou mezi Brnem a Vyškovem, denně tu projedou stovky aut a pro cestující z okolních obcí jde o primární přístupovou cestu do města Brna. Navíc je tato komunikace vedena souběžně s D1 a v případě dopravních komplikací na dálnici, je přes II/430 vždy vedena objízdná trasa. Na uvedené komunikaci, v blízkosti motorestu Rohlenka je v havarijním stavu most ev.č. 430-007 přes Roketnici, jeho opravu dlouhodobě zdržovaly majetkoprávní vztahy.
„Po vleklých jednáních se nám podařilo s vlastníkem jednoho z pozemků konečně dohodnout a stavbu můžeme zahájit. Momentálně je téměř u konce výběrové řízení na zhotovitele a předpokládám, že v únoru příštího roku předáme staveniště,“ uvedl ředitel Správy a údržby silnic Jihomoravského kraje Roman Hanák.
Stavba zahrnuje demolici dvou stávajících mostů a vybudování nového kapacitního objektu ve stejném místě. „Most bude mít železobetonový rám s přemostěním v délce 7,20 m. Součástí této stavby je také rekonstrukce navazující části silnice, a to v délce 285 m, včetně přilehlých sjezdů,“ doplnil Hanák.
Nový most přijde asi na 30 milionů korun, částka bude uhrazena ze Státního fondu dopravní infrastruktury. „Předpokladem pro realizaci tohoto mostu je plná uzavírka, doprava povede po objízdných trasách. Dobrou zprávou ale je, že na konci října příštího roku by měl být nový most pro dopravu plně funkční,“ popsal Hanák.
Během několika dnů bude znát Správa a údržba silnic Jihomoravského kraje také zhotovitele stavby křižovatky v Předklášteří. Jedná se o přestavbu rozlehlé vidlicové křižovatky silnic II/385 a silnice II/387 na stykovou křižovatku. „Tady se vyplatilo, že jsme na tuto stavbu byli projektově připraveni a realizaci jsme zaregistrovali do programu SFDI Besip. Teď nám přišlo vyrozumění, že s financemi můžeme počítat. Odhaduji, že v březnu příštího roku se stavbou začneme,“ potvrdil Hanák. Výstavba by měla trvat 160 dnů a rozpočtový předpoklad je asi 24 milionů korun.