Realizace stavby III/379 37 Blansko přemostění, odstartovala v červenci loňského roku. Stavba začíná na ulici Svitavská na levém břehu řeky Svitavy a přemostí koryto řeky, železniční koridor a končit bude v průmyslové zóně na Starém Blansku. „Tato stavba je zcela zásadní z toho důvodu, že most nově zajistí převedení pěších a dopravního provozu přes řeku Svitavu a hlavně přes železnici,“ uvedl radní Jihomoravského kraje pro oblast dopravy Jiří Crha.

„Na stávající dopravní síť napojujeme novostavbu pomocí okružních křižovatek na ulici Svitavská II/374 a z druhé strany na ulici Brněnská III/37937. Se stavbou pochopitelně souvisí i nutné úpravy parkovacích ploch, chodníků, místních komunikací, sjezdů, oplocení, stávajícího zatrubnění potoka na Starém Blansku a vybudování opěrných zídek, nových chodníků, nasvětlení, odvodnění a úpravy a ochrany drážních objektů,“ popsal ředitel Správy a údržby silnic Jihomoravského kraje Roman Hanák.

Most, pod evidenčním číslem 37937-3 je navržen jako nová dominanta lokality v podobě ocelového oblouku se síťovými závěsy. Smontovaný oblouk s vybetonovanou deskou bude umístěn na mostní pilíře výsuvem. „Ten bude zahájen dnešní noční výlukou a předpokládáme jeho průběh cca do 26.8.2022. Samotná tato akce bude realizována velmi pomalu, pouhým okem bude pohyb výsuvu téměř nepostřehnutelný, navíc bude probíhat pouze v nočních hodinách,“ doplnil Hanák.

Vlastní most je vybudován na takzvané výsuvné dráze, spočívající z mohutné ocelové konstrukce, na jejímž vrcholu jsou umístěny dva páry zdvojených kolejnic. Most, který je uložen na jedné straně na výsuvná kluzná ložiska, je na straně druhé opatřen dvěma vozíčky pohybujícími se po výsuvné dráze. O vlastní posun se postarají dva páry hydraulických pístů.

„Po dobu výstavby nás omezily oba zásadně ovlivňující aspekty právě uplynulého období. Prvním z nich byl covid a na něj navazující plošné zdražení nejen oceli, ale i ostatních materiálů a služeb. V druhé vlně nás zastihla invaze ruských vojsk na Ukrajinu, tam nás nejvíce postihlo nejen další plošné zdražení oceli, ale především to, že ocel pro výrobu mostu, která měla specifické požadavky na vlastnosti materiálu a byla zpracovávaná ve Vítkovicích, byla právě z okupovaného Mariupolu,“ doplnil stavbyvedoucí společnosti Metrostav DIZ s.r.o.  Robert Škarecký.

Mostní hlavní nosný ocelový oblouk bude délky 77,6 m s dvěma estakádními poli před a za, navrženými z předpjatého betonu. Celková délka nosné konstrukce je 158,4 m. Výška mostu nad terénem je 9 m, výška oblouku 12 m. Z důvodu prostorových podmínek je situován ve směrovém i výškovém oblouku.

Stavba má přijít asi na 225 milionů korun bez DPH, což je zatím projekční předpoklad. Zdroj financí poskytl Státní fond dopravní infrastruktury, Jihomoravský kraj a město Blansko.  „Zajímavostí tohoto mostu je nejen jeho polohové umístění, ale také fakt, že řidiči na něm budou muset překonat stoupání, i klesání 8,33%, což na mostech bývá méně obvyklé,“ uzavřel Hanák.

ikona jedna

Mapa silnic II. a III. tříd

Interaktivní mapa silnic s projekty

ikona jedna

Cestmistrovství

Zobrazit kontakty na jednotlivá cestmistrovství

ikona jedna

Sjízdnost silnic JMK

Interaktivní mapa silnic

ikona jedna

Kamery SUS JMK

Prohlédněte si aktuální záznamy z našich silnic

ikona jedna

Fotogalerie

Prohlédnte si fotky našich strojů a fotky přímo od našich lidi

ikona jedna

Uzavírky

Přehled aktuálních uzavírek

ikona jedna

Kariéra

Aktuálně obsazované pozice

ikona jedna

Počasí

Ať Vás počasí nepřekvapí

ikona jedna

Ke stažení

Dokumenty a formuláře ke stažení

ikona jedna

Ochrana oznamovatelů

Whistleblowing

Hraj na Paypal Casino a ochraňte své peníze!

Napište nám